займ на карту срочно
کد خبر: 46829 | سرویس: جامعه
تاریخ انتشار: 12 جولای 2023 | ساعت » 1:35

استاندار کرمان با اشاره به مشکلاتی که در حوزه زیر ساخت‌های درمانی در شرق و جنوب استان وجود دارد، گفت: ارتقای خدمات درمانی تامین اجتماعی در این بخش‌ها ضروری است.

 

محمدمهدی فداکار روز سه‌شنبه در دیدار مدیران تامین اجتماعی استان کرمان با اشاره به ضرورت پوشش بیمه‌ای تمامی آحاد جامعه، افزود: در حوزه درمان به ویژه برای بیمه شدگان گرفتاری وجود دارد و باید کمک کنیم مردم بیمه شوند تا در وقت بیماری گرفتار نباشند.

وی با اشاره به اینکه در هیچ جای دنیا سراغ ندارم فرد فاقد بیمه‌ را هنگام بیماری و حتی روی تخت درمان بیمه کنند، ادامه داد: بخش درمان و تامین اجتماعی بار مضاعفی را در پرداخت هزینه‌های درمان رایگان اتباع اعم از حوادث، زایمان، جراحی‌های تخصصی و غیره به دوش دارد که باید برای آن فکر جدی شود.

استاندار کرمان گفت: مستمری بگیران تامین اجتماعی عدد بالایی هستند که توقعات زیادی را در برمی‌گیرد و البته حرفشان حساب است؛ به طور مثال وقت بازنشستگی باید پرداختی برای آنان صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه تامین اجتماعی سازمان غیردولتی است که از یک طرف به طور کامل نیز در بدنه دولت است، اظهارداشت: مشکل این سازمان در بحث منابع است.

فداکار با اشاره به اینکه خدمات تامین اجتماعی نیازمند حمایت دولت است و دولت هم بدهی‌هایی به سازمان تامین اجتماعی دارد که باید پرداخت شود، اظهارداشت: نیاز اولیه سالمندی درمان و برای سالمند از مستمری مهمتر، خدمات درمانی است؛ در دوران سالمندی هزینه‌های درمانی بالاتر می رود و بیماری‌ها بیشتر، مزمن و پُرهزینه تر می‌شود.

وی صدور نسخه الکترونیکی و تعهدات سازمان تامین اجتماعی در بخش دارویی را کاری بزرگ دانست و اظهارداشت: نسخه‌نویسی الکترونیکی اقدام بسیار خوب و کار بزرگی برای کشور در ابعاد مختلف بود و با اجرای آن از قاچاق دارو و مصرف بی‌رویه دارو جلوگیری و باعث ارائه خدمات بهتر به مردم شد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به اینکه پوشش تامین اجتماعی در استان طی سال گذشته ۵.۳ درصد رشد صعودی داشته است که البته هنوز با میانگین کشوری فاصله دارد، گفت: یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر در این استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و ۵۵۳ هزار نفر آنان بیمه شده اصلی هستند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به اینکه استان در بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم رشد خدمت داشته است، گفت: سه بیمارستان و ۱۴ درمانگاه تامین اجتماعی در سطح استان به مردم خدمات ارائه می‌کنند و در همین راستا این سازمان با یکهزارو ۶۰۰ موسسه خیریه، خصوصی و نظامی برای ارائه خدمات بیشتر به مردم قرارداد بسته است.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله

برچسب ها:
Subscribe
مرا آگاه ساز اگر
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
جدیدترین اخبار