займ на карту срочно
کد خبر: 33517 | سرویس: جامعه
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | ساعت » ۱۴:۵۷

اعتراضات سراسری در حوزه حمل و نقل و کارکنان این حوزه سالهاست که در بسیاری از کشورهای جهان دیده می‌شود و حالا کامیون دارهای ایرانی به صورت مسالمت آمیز پیگیر حق و حقوق خود هستند.

به گزارش کیانسه ازخبرآنلاین، طی روزهای اخیر تعدادی از رانندگان کامیون در شهرهای کشور، دست به اعتصاب زده‌اند و اعتصاب آنها در سکوت خبری ادامه دارد. آنطور که گفته می‌شود، عمده دلایل آنها برای اعتصاب مربوط می‌شود به ثابت بودن کرایه‌ها، افزایش قیمت بیمه‌ها، عوارض اتوبان‌ها، کمیسیون بالای باربری‌ها، هزینه بالای تعمیرات و قیمت بالای لوازم یدکی خودرو‌ها از جمله دلایل آنها برای اعتصاب است.

همزمان در شهرهای جنوبی کشور نیز از جمله بوشهر، سوخت برای کامیون‌دارها با مشقت تامین می‌شود و همین مساله زمینه ساز ادامه اعتصاب آنها شده است. 
اعتصاب‌ها در استان فارس، اصفهان، قزوین، هرمزگان، بخش‌هایی از لرستان و شهرهایی از خراسان ادامه دارد و آنطور که برخی خبرگزاری های داخلی گزارش داده‌اند، رانندگان کامیون که در هر شهری به گونه‌ای اعتصاب کرده اند با در دست داشتن پلاکارد‌هایی با موضوع” ۱/۳/۹۷ روز اتحاد و اعتصاب رانندگان ناوگان حمل و نقل برای اجرای عدالت” اعتراض خود را نشان می‌دهند. اعتراضات سراسری در حوزه حمل و نقل و کارکنان این حوزه سالهاست که در بسیاری از کشورهای جهان دیده می‌شود و حالا کامیون دارهای ایرانی به صورت مسالمت آمیز پیگیر حق و حقوق خود هستند.

همچنین به نظر می‌رسد رویکرد سنتی بازار حمل و نقل باعث کاهش کرایه حمل بار شده، ضمن اینکه زمینه را برای حضور دلالان و متعاقبا سودجویی آنها فراهم کرده است.
این رویکرد سنتی در حمل و نقل جاده‌ای در شرایطی است که،  بر اساس اعلام مرکز پژوهش‌های مجلس، میانگین سفر هر دستگاه کامیون در طول یک سال (۳۶۵ روز) فقط ۷۳ سفر در سال ۹۴ و ۶۵ سفر در سال ۹۳ است که نشان دهنده خواب بالای کامیون ها و انتظار بیش از حد آنها برای دریافت نوبت سفر است.
این موضوع به پایین بودن بهره‌وری کامیون ها در ایران دامن می‌زند؛ این در حالی است که متوسط عملکرد مورد انتظار برای هر کامیون با توجه به حجم بار در کشور، ۲۰۰ سفر در سال است.

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه بگذارید

اولین نفری باشید که دیدگاه میگذارد

avatar
  Subscribe  
مرا آگاه ساز اگر
جدیدترین اخبار